انتشار mFatOS 1.3

با افتخار اعلام می کنم نسخه 1.3 آماده داونلود از سایت Sourceforge است. این نسخه بر پایه جدیدترین نسخه اوبونتو یعنی 10.04.1 و حاوی آخرین بروزرسانی‌ها تا تاریخ 24  آگوست (۲ مرداد) می  ‌باشد.

تغییرات نسخه جدید 1.3:

اضافه شدن برنامه‌ای برای نصب آفلاین درایور کارتهای گرافیک Nvidia و ATI – برای نصب درایور کافی است بر روی آیکن Install Graphics Driver روی دسکتاپ کلیک کنید. (توجه کنید که این برنامه در صورتی درایور را به صورت آفلاین نصب می کند که پیش از اجرای آن دستور apt-get update را اجرا نکرده باشید، چرا که اگر نسخه جدیدی ارائه شده باشد به جای استفاده از بسته موجود بسته جدید را داونلود خواهد کرد.)

اضافه شدن Livestation برای تماشای تلویزیونهای بین المللی از طریق اینترنت

اضافه شدن چندین افزونه به Google Chrome:

  • adblock برای بلوکه کردن تبلیغات
    proxyswitchy برای تعریف چندین پروکسی و سوییچ اتوماتیک بر اساس نام سایتها
    Google Mail Checker Plus یک آگاهساز بسیار عالی برای حساب Gmail شما با قابلیت نمایش notification روی دسکتاپ
    Google Dictionary
    RSS Subscription Extension
    Ultimate Chrome Flag برای نمایش پرچم کشور میزبان هر سایت به علاوه Page Rank و سایر اطلاعات مفید

اضافه شدن افزونه Paste&Go به فایرفاکس

اضافه شدن Shutter – برنامه‌ای عالی برای تهیه عکس از دسکتاپ

اضافه شدن Specto – برنامه‌ای برای آگاه شدن فوری از تغییر صفحات اینترنتی، و پیامهای جدید در Gmail و Facebook

اضافه شدن Wally – برنامه‌ای که به طور خودکار تصاویری را از محبوبترین منابع اینترنتی داونلود کرده و در فواصل زمانی معین تصویر پس‌زمینه دسکتاپ را تغییر می‌دهد.

اضافه شدن Pinta – برنامه‌ای با ظاهر و کاربری آسان برای ویرایش تصاویر

اضافه شدن Remobo – برنامه‌ای برای ایجاد یک شبکه خصوصی بین شما و دوستان به ساده‌ترین شکل

اضافه شدن مرورگر Epiphany

اضافه شدن آخرین نسخه ubuntu-tweak با قابلیت پشتیبانگیری از پوشه خانگی و تنظیمات برنامه‌ها

اضافه شدن cli-companion – برنامه‌ای برای یادگیری فرامین متنی لینوکس

ارتقای Thunderbird به نسخه 3.1.2
به جای بسته موجود در مخازن اوبونتو از بسته اصلی سایت موزیلا استفاده شده که به طور خودکار بروزرسانیهای Thunderbird را داونلود و نصب می کند.

این نسخه را می‌توانید از صفحه پروژه در Sourceforge دریافت کنید(بدون محدودیت برای داونلود از ایران):

http://sourceforge.net/projects/mfatos/

با کمک دوستان به زودی داونلود از طریق Bittorent هم میسر خواهد شد.

برای چک کردن سلامت فایل از این checksum ها استفاده کنید:

کد:
MD5 Checksum: 12835369699A3CAEC0D6BC86E8E1D094
SHA-1 Checksum: 6413BBCFAC36AC4D644750697DD76839B010D764
SHA-256 Checksum: 969523ddcfe1913eecf277ed3cfe436a7dfd0c2d7e5f05b94c34c75ed4d150e4

به دلایلی قولی که برای کم کردن حجم ایزو داده بودم عملی نشد انشاءلله در نسخه بعدی این اتفاق خواهد افتاد. در واقع این نسخه مکمل نسخه قبلی است. خوشبختانه نسخه قبلی مورد توجه دوستانی که تست کرده بودند قرار گرفته و به پیشنهاد همین دوستان برنامه نصب آفلاین کارت گرافیک هم اضافه شد. پس میتوان گفت این نسخه بر روی چندین کامپیوتر مختلف تست شده و با توجه به داشتن همه بروزرسانی های ارایه شده در مخازن اکنون در وضعیت پایدار قرار دارد.

از آنجا که پایه این سیستم نسخه LTS یا دارای پشتیبانی طولانی مدت می باشد و تا 3 سال به طور مرتب از Canonical بروزرسانی دریافت خواهد کرد می تواند آن را یک سیستم عامل پایدار و مطمئن قلمداد کرد.
بازهم تشکر می کنم از همه دوستانی که با محبت و نظرات خود مشوق من برای ادامه این کار بودند.
تشکر ویژه هم از بهنام توکلی عزیز دارم که بازهم زحمت آپلود فایل بر عهده ایشان بود.

این کار ناقابل تقدیم می شود به جامعه کاربران نرم افزارهای آزاد در ایران که من از آنها در کنار درس رایانه درس انسانیت و همکاری و دوستی آموخته ام.

20 نظر برای “انتشار mFatOS 1.3

  1. سلام

    mfatos خیلی خوب بود دستت درد نکنه با زحمتهایی که میدونم برای ساختنش کشیدی البته دست تمام کسانی که نرم افزارها رو ساختن درد نکنه.

  2. سلام مهدی جان
    من ام فت رو توی لینوکس شاپ و سیتو دیدم خیلی با تمش حال کردم واقعا خوشگل و یوزر فرندلی بود سفارشم دادم بعد ها که فهمیدم یه ایرانی این و ساخته بازم حال کردم ولی از این که هیچ سایت و هیچ جمعی ازش همایت نمیکنه اصلا حال نکردم
    من حاظرم همه جوره از این لینوکس حمایت کنم و خلاصه هرچی خاستی بگ. ما پشتتیم و همه جوره پشتت و داریم و این لینوکس زیبا ترین لینوکس دنیاست و کاربردی ترین لینوکس که باید شروع کنیم و در ایران همگانیش کنیم و باگ هاش و بگیریم و کاملش کنیم

  3. با سلام به شما دوست عزیز و تبریک میگم وب جالبی رو طراحی کردی
    تیم ما هم جدیدا»سایتی در زمینه ای تی راه اندازی کرده که هدف اون ارائه اموزش ها و نرم افزار های مفید و بدرد بخور و دهها مورد دیگست و فرقی هم که با سایر سایتها در این زمینه داره اینه که اعضا تصمیم گرفتیم تبلیغاتی در اون قرار ندیم چرا که این تبلیغات که الان در اینترنت ما هست میشه گفت تبلیغاتی مسموم هست .
    لطفا» اگر مایل به تبادل لینک هستید لینک سایت مارو با عنوان زیر در وبتون قرار بدید سپس از طریق نظرات اعلام کنید تا ما هم در کمتر از 24 ساعت شما رو لینک کنیم اگر هم دوست ندارید میتونید بگید تا اول ما شما رو لینک کنیم و بهتون اعلام کنیم.
    در ضمن به علت اینکه ما لینک شما رو در قسمت دایرکتوری سایت قرار میدیم میتونید برای لینکتون علاوه بر متن خود لینک 1سطر هم توضیح بنویسید تا در مقابل لینکتون نمایش داده بشه و دلیل این کار هم براتون روشنه که چه تاثیری در گوگل خواهد داشت.
    http://www.itrah.com
    دانلود نرم افزار ,اموزش کامپیوتر و اینترنت
    موفق باشید.

  4. سلام دوست عزیز
    می خواستم بپرسم آیا برنامه‌ای برای ارایه‌ی نسخه‌ی جدید ArioOS بر مبنای اوبونتوی 10.10 دارید؟
    اگه جواب مثبته می شه زمان انتشارش رو هم اعلام کنید؟
    من چون قصد دارم به جای اوبونتوی 10.10 نسخه‌ی جدید ArioOS رو نصب کنم منتظر انتشارشم.
    با تشکر

  5. سلام
    خسته نباشی

    من قصد دارم دانلود کنم اما نمیدونم بتا رو باید دانلود کنم یا فاینال رو ؟!‌
    و اینکه نسخه ایرانیش با بین‌المللی چه تفاوت‌هایی داره ؟!

    • سلام فاینال رو باید داونلود کنید. نسخه ایرانی تقویم شمسی داره + دیکشنذ=ری فارسی + قلمهای فارسی + کیبورد فارسی هم فعاله با Alt+shift سوییچ میشه.

      • ممنون
        فک می کنم ارزش ۱.۶ گیگ دانلود رو داشته باشه ( وقتی توی webupd8 این همه ازش تعریف کرده )
        اگر وقت و حوصلش رو هم داشتید بد نیست یه راهنما هم واسه ریمستر بنویسید . میدونم در این باره توی نت مطلب زیاد هست اما تجربیات شخصی به نظر من یه چیز دیگس . مخصوصا شما یه جوری راهنما می نویسین که آدم واقعا می فهمه چی به چیه
        به هر حال خسته نباشید.

نظر بدهید

