عید

. یکی از معدود کارهای مفیدی که در زندگی انجام داده ام ترجمه مقاله ای از اریک ریموند با نام مبانی یونیکس و اینترنت بوده. امیدوارم این ترجمه که البته هنوز کامل نشده به درد کسی بخوره و نقش کوچکی در گسترش منابع فارسی برای یونیکس و لینوکس داشته باشه. زبان این مقاله که در‌واقع نوعی راهنما یا howto است بسیار ساده و قابل فهمه و برای درکش نیازی به اطلاعات فنی در زمینه کامپیوتر وجود نداره.

این ترجمه در اینجا در دسترس شماست.

دریافت نسخه PDF

توجه: از اونجایی که رشته تحصیلی من فنی نبوده ممکنه اشتباهاتی به خاطر عدم درک درست مطلب از جانب من و یا نا آگاهی از اصطلاحات رایج در حوزه علوم کامپیوتر در متن وجود داشته باشه که همینجا از دوستان میخوام چنانچه به چنین مواردی برخوردند لطف کرده و به من اطلاع بدهند تا اصلاحش کنم.

8 نظر برای “عید

  1. واقعا فوق‌العاده‌است! چرا پی دی اف نمی‌کنی این رو؟!
    واقعا محشره! مقاله‌ی خوبی رو انتخاب کردی و خوب هم ترجمه‌اش کردی! اصلا نمی‌دونی چقدر خوشحال شدم این مقاله رو دیدم! فوق‌العاده‌است! ای کاش من هم حوصله‌ و وقت این کارا رو داشتم!

نظر بدهید

