نصب مودم USB در لینوکس بدون نياز به درايور

اگر هنوز مجبوريد از اينترنت dial-up استفاده كنيد و مودم USB دارید از نصبش در لینوکس نا امید نشید! همین الان یه مودم USB با مارک dell رو به لپتاپ lenovo g550 وصل کردم. لینوکس mint به صورت live در حال اجراست.
این دستور رو زدم:

sudo tailf /var/log/messages

و از این پیام پورت مودم رو فهمیدم:

cdc_acm 6-2:1.0: ttyACM0: USB ACM device

حالا کافی بود pppconfig رو اجرا کنم و وقتی پورت مودم رو پرسید /dev/ttyACM0 رو وارد کنم! به همین سادگی!
نكته جالب اينه كه لازم نيست هيچ درايوري نصب كنيد. گويا كرنلهاي جديد به راحتي اين مودمها رو ميشناسند!

9 نظر برای “نصب مودم USB در لینوکس بدون نياز به درايور

    • من لپ تای سونی دارم ومودم یو اس پی استفاده میکنم مارک دل ولی همش خطا میده میگه مودمت مشکل داره و هیچ درایوری رو هم نصب نکردم براش الان باید چه کار کنم

  1. آقا تنها بدبختي من در لينوكس، نصب و راه اندازي اين مودمهاي لعنتي است، خواه USB، خواه PCMCIA. بريم ببينيم با اين نسخه شما درد ما علاج ميشه يا نه.

  2. دوست عزیز. منظور از Free software نرم افزار آزاد است
    نرم افزار رایگان یعنی Shareware.

    اسم این وبلاگ شما کاملا اشتباه است!

  3. دوست عزیز منظور بنده همون Freeware بوده نه Free Software. روزی که وبلاگ رو ساختم قصد داشتم نرم افزارهای رایگان برای ویندوز و لینوکس رو معرفی کنم که البته الان همش لینوکسی شده. ضمنا اکثر نرم افزارهای آزاد هم free software هستند و هم freeware

نظر بدهید

